athemes-starter-sites
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/radio/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114buddypress
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/radio/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114O recent\u0103 hot\u0103r\u00e2re C-106\/10 din 28 iulie 2011<\/span><\/strong> pronun\u0163at\u0103 de Curtea de Justi\u0163ie a Uniunii Europene<\/span><\/strong> precizeaz\u0103 c\u0103 o tax\u0103 precum taxa pe autovehicule, al c\u0103rei fapt generator are o leg\u0103tur\u0103 direct\u0103 cu livrarea unui vehicul care intr\u0103 \u00een domeniul de aplicare al acestei taxe \u015fi care este achitat\u0103 de furnizorul acestui vehicul, este cuprins\u0103 \u00een no\u0163iunea \u201eimpozite, drepturi, prelev\u0103ri \u015fi taxe\u201d, \u00een sensul articolului 78 primul paragraf litera (a) din Directiva 2006\/112\/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103, \u015fi trebuie inclus\u0103, \u00een temeiul acestei dispozi\u0163ii, \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului aplicat livr\u0103rii vehiculului men\u0163ionat.<\/span><\/strong><\/p>\n Dosarul analizat a avut obiect o cerere de pronun\u0163are a unei hot\u0103r\u00e2ri preliminare formulat\u0103 de Tribunalul Suprem Administrativ din Portugalia, \u00een vederea solu\u0163ion\u0103rii unei cauze referitoare la la baza de impozitare pentru taxa datorat\u0103 pentru fabricarea, montarea, admiterea sau importarea vehiculelor. Cererea de pronun\u0163are a unei hot\u0103r\u00e2ri preliminare prive\u015fte interpretarea articolului 78 primul paragraf litera (a) \u0219i a articolului 79 primul paragraf litera (c) din Directiva 2006\/112\/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103 (JO L 347, p. 1, Edi\u0163ie special\u0103, 9\/vol. 03, p. 7, rectificare \u00een JO 2007, L 335, p. 60) a fost formulat\u0103 \u00een cadrul unui litigiu \u00eentre Lidl & Companhia, pe de o parte, \u015fi Fazenda P\u00fablica (Trezoreria Public\u0103), pe de alt\u0103 parte, \u00een leg\u0103tur\u0103 cu includerea \u00een baza de impozitare a taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103 (denumit\u0103 \u00een continuare \u201eTVA\u201d), a taxei pe vehicule (\u201eimposto sobre ve\u00edculos\u201d, denumit\u0103 \u00een continuare \u201eISV\u201d) aferente achizi\u0163ion\u0103rii a dou\u0103 vehicule de la o societate portughez\u0103 importatoare de autovehicule.<\/p>\n Cadrul juridic comunitar. <\/span><\/strong>\u00cen reglementarea Uniunii europene, dat\u0103 de Directiva 2006\/112:<\/p>\n <\/p>\n \u25cf Articolul 73 prevede: \u201ePentru livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, altele dec\u00e2t cele prev\u0103zute la articolele 74-77, baza de impozitare include toate elementele care reprezint\u0103 contrapartida ob\u0163inut\u0103 sau care urmeaz\u0103 s\u0103 fie ob\u0163inut\u0103 de c\u0103tre furnizor sau prestator, \u00een schimbul livr\u0103rii sau al prest\u0103rii, de la client sau de la un ter\u0163, inclusiv subven\u0163ii direct legate de pre\u0163ul livr\u0103rii sau al prest\u0103rii.\u201d<\/p>\n \u25cf Articolul 78 primul paragraf litera (a): \u201eBaza de impozitare include urm\u0103toarele elemente:<\/p>\n (a) impozite, drepturi, prelev\u0103ri \u015fi taxe, cu excep\u021bia TVA\u2011ului \u00een sine.\u201d<\/p>\n \u25cf Articolul 79: \u201eBaza de impozitare nu cuprinde urm\u0103toarele elemente:<\/p>\n […]<\/p>\n (c) sume primite de o persoan\u0103 impozabil\u0103 de la client, reprezent\u00e2nd decontarea cheltuielilor efectuate \u00een numele \u015fi \u00een contul clientului \u015fi \u00eenregistrate \u00een contabilitate \u00eentr\u2011un cont tranzitoriu.<\/p>\n Este necesar ca persoana impozabil\u0103 s\u0103 fac\u0103 dovada sumei efective a cheltuielilor prev\u0103zute la primul paragraf litera (c) \u015fi nu poate deduce TVA\u2011ul care poate fi eventual aplicat acestora.\u201d<\/p>\n \u25cf Articolul 83 din Directiva 2006\/112 prevede: \u201ePentru achizi\u0163ia intracomunitar\u0103 de bunuri, baza de impozitare se stabile\u015fte \u00een func\u0163ie de acelea\u0219i elemente utilizate \u00een conformitate cu capitolul 2 \u00een scopul determin\u0103rii bazei de impozitare pentru livrarea acelora\u015fi bunuri pe teritoriul statului membru \u00een cauz\u0103. […]\u201d .<\/p>\n *<\/p>\n Lidl & Companhia a achizi\u0163ionat dou\u0103 autovehicule pentru care facturile emise de furnizor \u015fi achitate de aceast\u0103 \u00eentreprindere con\u0163ineau pre\u0163ul de baz\u0103, ISV \u0219i diverse taxe. TVA\u2011ul \u00een cot\u0103 de 21 % a fost aplicat asupra cuantumului total. Firma a introdus un recurs gra\u0163ios \u00eempotriva deciziei de plat\u0103 a TVA\u2011ului \u00eenregistrat \u00een contabilitate pe cele dou\u0103 facturi, cerere respins\u0103 de serviciile financiare din regiunea Sintra.<\/p>\n \u00centruc\u00e2t Tribunalul Administrativ \u015fi Fiscal din Sintra a respins \u00een totalitate ac\u0163iunea introdus\u0103 de Lidl & Companhia \u00eempotriva deciziei de plat\u0103 a TVA\u2011ului, aceasta din urm\u0103 a sesizat Tribunalul Suprem Administrativ. \u00cen fa\u0163a acestei instan\u0163e, reclamanta a afirmat c\u0103 decizia luat\u0103 de Tribunalul Administrativ \u015fi Fiscal din Sintra, prin care se admite teza conform c\u0103reia ISV \u00eenregistrat\u0103 \u00een contabilitate \u0219i achitat\u0103 la momentul import\u0103rii autovehiculelor pe teritoriul na\u0163ional trebuie inclus\u0103 \u00een calculul bazei de impozitare a TVA\u2011ului, \u00eencalc\u0103 dispozi\u0163iile articolului 16 alineatul 6 litera c) din CIVA \u0219i articolul 79 primul paragraf litera (c) din Directiva 2006\/112. Lidl & Companhia sus\u0163ine c\u0103, de\u0219i nu este obligat\u0103 la plata ISV cu care au fost grevate ma\u0219inile pe care le\u2011a achizi\u0163ionat, aceast\u0103 tax\u0103 a fost transferat\u0103 asupra sa \u015fi a generat plata unei valori excesive a TVA\u2011ului, a c\u0103rei rambursare o solicit\u0103.<\/p>\n Ministerul Public de pe l\u00e2ng\u0103 instan\u0163a de trimitere a considerat c\u0103 ISV este o tax\u0103 \u201emonofazic\u0103\u201d care nu se pl\u0103te\u0219te dec\u00e2t o singur\u0103 dat\u0103, la prima introducere a vehiculului pe pia\u021ba portughez\u0103, la momentul primei \u00eenmatricul\u0103ri \u00een Portugalia. \u00cen aceast\u0103 privin\u0163\u0103, Ministerul Public a sus\u0163inut c\u0103 aceast\u0103 tax\u0103, al c\u0103rei fapt generator este introducerea vehiculului pe pia\u0163a portughez\u0103 la momentul primei \u00eenmatricul\u0103ri \u00een Portugalia, prezint\u0103 caracteristici similare \u201etaxei de \u00eenmatriculare\u201d care a stat la baza Hot\u0103r\u00e2rii din 1 iunie 2006, De Danske Bilimport\u00f8rer (C\u201198\/05, Rec., p. I\u20114945). \u00cen consecin\u0163\u0103, acesta a solicitat sesizarea Cur\u0163ii cu o trimitere preliminar\u0103.<\/p>\n Av\u00e2nd \u00een vedere concluziile reclamantei din ac\u0163iunea principal\u0103 \u015fi cele ale Ministerului Public, \u00eens\u0103 consider\u00e2nd c\u0103 includerea ISV \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului nu \u00eencalc\u0103 dreptul Uniunii, Tribunalul Suprem Administrativ a decis s\u0103 suspende judecarea cauzei \u015fi s\u0103 adreseze Cur\u0163ii urm\u0103toarea \u00eentrebare preliminar\u0103: \u201eArticolul 78 primul paragraf litera (a) coroborat cu articolul 79 primul paragraf litera (c) din Directiva 2006\/112[…] trebuie interpretat \u00een sensul c\u0103, \u00een cadrul achizi\u0163iilor intracomunitare, nu permite s\u0103 fie inclus\u0103 \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului valoarea taxei pe vehicule instituit\u0103 prin reglementarea na\u0163ional\u0103 portughez\u0103 (Legea nr. 22\u2011A\/2007 din 29 iunie 2007)?\u201d<\/p>\n Prin intermediul \u00eentreb\u0103rii adresate, instan\u0163a de trimitere a solicitat, \u00een esen\u0163\u0103, s\u0103 se stabileasc\u0103 dac\u0103 o tax\u0103 precum ISV trebuie inclus\u0103 \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului \u00een calitate de impozit, drept, prelevare sau tax\u0103 \u00een sensul articolului 78 primul paragraf litera (a) din Directiva 2006\/112 sau dac\u0103, dimpotriv\u0103, ISV trebuie exclus\u0103 din aceast\u0103 baz\u0103 de impozitare \u00een temeiul articolului 79 primul paragraf litera (c) din aceast\u0103 directiv\u0103.<\/p>\n Cu titlu introductiv, ICCJ a subliniat c\u0103, potrivit articolului 83 din Directiva 2006\/112, \u00een ceea ce prive\u015fte achizi\u0163iile intracomunitare de bunuri, baza de impozitare este constituit\u0103 de acelea\u015fi elemente precum cele re\u0163inute pentru stabilirea, \u00een conformitate cu articolele 73-82 din aceast\u0103 directiv\u0103, a bazei de impozitare pentru livrarea acelora\u015fi bunuri pe teritoriul statului membru.<\/p>\n Articolul 78 primul paragraf litera (a) din Directiva 2006\/112 prevede \u00een mod special c\u0103, pentru livr\u0103rile de bunuri, baza de impozitare include impozitele, drepturile, prelev\u0103rile \u015fi taxele, cu excep\u0163ia TVA\u2011ului \u00een sine.<\/p>\n Articolul 79 primul paragraf litera (c) din directiva men\u0163ionat\u0103 prevede c\u0103 baza de impozitare exclude sumele primite de o persoan\u0103 impozabil\u0103 de la client, reprezent\u00e2nd decontarea cheltuielilor efectuate \u00een numele \u015fi \u00een contul clientului \u015fi \u00eenregistrate \u00een contabilitate \u00eentr\u2011un cont tranzitoriu.<\/p>\n Pentru a stabili dac\u0103 o tax\u0103 precum ISV trebuie inclus\u0103 \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului sau, dimpotriv\u0103, dac\u0103 ISV trebuie exclus\u0103 din aceast\u0103 baz\u0103 de impozitare, trebuie s\u0103 se determine, pe de o parte, dac\u0103 ISV intr\u0103 sub inciden\u0163a no\u0163iunii \u201eimpozite, drepturi, prelev\u0103ri \u015fi taxe\u201d \u00een sensul articolului 78 primul paragraf litera (a) din Directiva 2006\/112 \u015fi, pe de alt\u0103 parte, dac\u0103 aceast\u0103 tax\u0103 beneficiaz\u0103 de excep\u0163ia prev\u0103zut\u0103 la articolul 79 primul paragraf litera (c) din aceast\u0103 directiv\u0103.<\/p>\n \u00cen ceea ce prive\u015fte, \u00een primul r\u00e2nd, articolul 78 primul paragraf litera (a) din Directiva 2006\/112, Curtea a precizat c\u0103, pentru ca impozitele, drepturile, prelev\u0103rile \u015fi taxele s\u0103 poat\u0103 fi incluse \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului, chiar dac\u0103 acestea nu reprezint\u0103 o valoare ad\u0103ugat\u0103 \u015fi nu constituie contrapartida economic\u0103 a livr\u0103rii bunului, acestea trebuie s\u0103 prezinte o leg\u0103tur\u0103 direct\u0103 cu aceast\u0103 livrare (Hot\u0103r\u00e2rea din 22 decembrie 2010, Comisia\/Austria, C\u2011433\/09, punctul 34 \u015fi jurispruden\u0163a citat\u0103). \u00cen aceast\u0103 privin\u0163\u0103, rezult\u0103 din jurispruden\u0163\u0103 c\u0103 problema dac\u0103 furnizorul de vehicule a achitat o tax\u0103 \u00een numele s\u0103u \u015fi \u00een contul s\u0103u propriu constituie un aspect determinant pentru includerea unei taxe \u00een valoarea bunului livrat \u015fi c\u0103, \u00een cazul unui r\u0103spuns afirmativ, contrapartida care este luat\u0103 \u00een considerare pentru calculul bazei impozabile trebuie s\u0103 includ\u0103, \u00een principiu, cuantumul taxei \u00een cauz\u0103.<\/p>\n Curtea a constatat c\u0103, \u00een principiu, taxele achitate \u00een temeiul ISV nu au fost pl\u0103tite \u00een numele persoanei care a achizi\u0163ionat vehiculul, ci de furnizorul vehiculului men\u0163ionat \u00een sensul articolului 73 din Directiva 2006\/112, stabilindu\u2011se astfel o leg\u0103tur\u0103 direct\u0103 \u00eentre opera\u0163iunea de livrare efectuat\u0103 de acesta din urm\u0103 \u015fi taxa respectiv\u0103.<\/p>\n Pe de alt\u0103 parte, potrivit analizei Cur\u0163ii, nu se poate stabili nicio leg\u0103tur\u0103 juridic\u0103 direct\u0103 \u00eentre ISV \u015fi opera\u0163iunea de \u00eenmatriculare, spre deosebire de circumstan\u0163ele privind taxa \u00een discu\u0163ie \u00een cauza care a determinat pronun\u0163area Hot\u0103r\u00e2rii De Danske Bilimport\u00f8rer, invocat\u0103 anterior. O tax\u0103 precum ISV trebuie considerat\u0103 ca av\u00e2nd o leg\u0103tur\u0103 direct\u0103 cu livrarea vehiculelor care intr\u0103 \u00een domeniul s\u0103u de aplicare \u015fi, \u00een consecin\u0163\u0103, trebuie inclus\u0103 \u00een baza de impozitare a TVA\u2011ului<\/span><\/strong> \u00een temeiul articolului 78 primul paragraf litera (a) din Directiva 2006\/112.<\/p>\n \u00cen ceea ce prive\u015fte, \u00een al doilea r\u00e2nd, articolul 79 primul paragraf litera (c) din Directiva 2006\/112, nu se poate sus\u0163ine \u00een mod valabil c\u0103 cheltuielile suportate \u00een temeiul ISV de un concesionar autorizat sau de un concesionar recunoscut au fost efectuate \u00een numele \u015fi \u00een contul persoanei care a achizi\u0163ionat vehiculul \u00een cauz\u0103. \u00cen acest sens, este suficient s\u0103 se constate, astfel cum rezult\u0103 din cuprinsul punctului 35 din prezenta hot\u0103r\u00e2re, c\u0103 persoanele supuse la plata ISV sunt furnizorii de vehicule, iar nu persoanele care le achizi\u0163ioneaz\u0103. Prin urmare, o tax\u0103 precum ISV nu poate fi exclus\u0103 din baza de impozitare a TVA\u2011ului \u00een temeiul articolului 79 primul paragraf litera (c) din Directiva 2006\/112.<\/p>\n