athemes-starter-sites
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/radio/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114buddypress
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/radio/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114In data de 24 aprilie 2012, Procurorul General al Romaniei<\/span> a transmis ICCJ<\/span> un recurs in interesul legii privind interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 8 alin. (1) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 75\/2001, republicata, referitor la prezentarea obligatorie a certificatului de cazier fiscal<\/span> in cazul cooptarii unor noi membri in asociatii si fundatii.<\/span> In motivare, s-a retinut ca dispozitiile art. 8 alin. (1) lit.b) din Ordonanta Guvernului nr. 75\/2001, republicata prevad ca prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie la inscrierea asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora.<\/span><\/p>\n Potrivit principiului simetriei, aceste dispozitii se aplica si in cazul cooptarii de noi membri in asociatii sau fundatii. De asemenea, in privinta art.8 alin. (1) lit.e) din acelasi act normativ, s-a aratat ca, aparent, textul ar putea conduce la concluzia existentei obligatiei de prezentare a cazierului fiscal doar in cazul societatilor comerciale si exclusiv cu prilejul majorarii capitalului social.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Insa, interpretarea textului trebuie realizata sistematic, prin raportare la intregul continut al art.8 din Ordonanta Guvernului nr. 75\/2001, republicata si avand in vedere principiul simetriei, dat fiind faptul ca ratiunile care impun verificarea membrilor asociati cu prilejul infiintarii unei asociatii, subzista si la momentul cooptarii de noi membri.<\/span> <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" In data de 24 aprilie 2012, Procurorul General al Romaniei a transmis ICCJ un recurs in interesul legii privind interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 8 alin. (1) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 75\/2001, republicata, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":135,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[],"tags":[],"class_list":["post-136","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/136","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=136"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/136\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/135"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=136"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=136"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.folkartradio.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=136"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
Intr-o prima orientare jurisprudentiala, s-a considerat ca este obligatorie prezentarea certificatului de cazier fiscal pentru membrii noi ai unei asociatii sau fundatii, indiferent de calitatea acestora.<\/span><\/p>\n
<\/span><\/span><\/p>\n
Asadar, art.8 alin. (1) lit.e) teza a II-a din Ordonanta Guvernului nr. 75\/2001, republicata nu vine sa limiteze obligatia de prezentare a cazierului fiscal doar la ipoteza majorarii de capital social, ci aceasta din urma constituie o situatie distincta in care trebuie indeplinita obligatia vizand certificatul de cazier fiscal si care se alatura ca o ipoteza de sine statatoare, ipotezei prevazute de prima teza a textului.<\/span>
In a doua orientare jurisprudentiala, s-a considerat ca prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie doar atunci cand noii membri cooptati devin fondatori (in cazul fundatiilor) ori membri in organul de conducere executiva ale asociatiei\/fundatiei.<\/span>
In a treia orientare jurisprudentiala s-a considerat ca prezentarea certificatului de cazier fiscal nu este obligatorie la cooptarea noilor membri, indiferent de calitatea acestora in cadrul asociatiei sau fundatiei.<\/span>
Procurorul General apreciaza ca fiind in litera si spiritul legii opinia potrivit careia, in interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 8 alin. (1) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 75\/2001, republicata, prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie la cooptarea noilor membri in asociatii si fundatii, atunci cand acestia dobandesc si calitatea de reprezentanti legali ai persoanei juridice deja inregistrate.<\/span>
Sursa: Mpublic.ro si e-juridic.manager.ro<\/p>\n